Marrakech... Een sprookjesstad

Sinds zaterdag ben ik terug van een weekje Marrakech! Totaal onverwacht een lastminute geboekt via Neckermann, vrijdag gevonden, zaterdag vertrokken. Het was dus echt inpakken en wegwezen. En het was zalig!
We vertrokken in Rijsel om 11u30, om 15u00 kwamen we in Marrakech aan. Ons hotel was een echte verrassing maar gelukkig viel het goed mee. Hotel Oudaya is volledig in de mooie Marrokaanse stijl ingericht. Het ligt in de nieuwe stad dus alles was vlot bereikbaar, te voet of met de taxi.
We hebben de tuinen (Majorelle en Menara) bezocht, we zijn verdwaald in de souks en we hebben flink onderhandeld met de plaatselijke verkopers. Dat is wat ik het liefste doe... Rondslenteren in de souks (je waant je in het sprookje van Alladdin!), een munttheetje drinken en ondertussen afdingen :-) En ik ben er goed in! Ik kreeg er zelfs de bijnaam Fatima Berber, Berbers zijn lastig naar het schijnt en de Fatima's zijn de ergste.
Naast de souks vond ik het verse sinaasappelsap op het Jemna El Fnaa plein ook wel één van de leukste dingen. 30 cent voor een glas! Ik heb er elke dag van genoten.


En nu is echt wel weer wennen aan het slechte weertje hier... Hopelijk wordt het snel wat zonniger zodat ik mijn kleurtje kan houden. Ik ben niet superbruin maar toch een beetje minder wit :-).

Oh ja en nu kan ik natuurlijk het mooie Marrakech papier van Basic grey gebruiken voor mijn album!!


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 reacties:

Een reactie posten